به گزارش مواجهه اقتصادی؛در طول روزهای برگزاری نمایشگاه سالن ها و غرفه های نمایشگاه شاهد حضور دانش آموزان، دانشجویان و فعلان حوزه فناوری اطلاعات بود که مشتاقانه از کالا ها و خدمات و فناوری های ارائه شده شرکت کنندگان در نمایشگاه بازدید می کردند.
اهمیت و استقبال از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) موجب شد تا این نمایشگاه یک روز تمدید شود. در طول روزهای برپایی نمایشگاه، مقامات مختلفی از جمله معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در دو نوبت، رئیس شورای عالی فضای مجازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات در نمایشگاه حضور یافته و از سالن ها، غرفه ها و بخش های مختلف الکامپ بازدید کنند.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) با شعار آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق است که از این تعداد بیش از ۱۵۰ شرکت استارتاپ و دانشبنیان برگزار شد
نمایشگاه الکامپ امسال در هشت بخش اصلی الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت افزار، نرم افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات اندازه گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی میزبان شرکت ها داخلی و خارجی بود.
برپایی نشستهای B2B با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی بیست کشور از نقاط مختلف جهان با هدف آشنایی با ظرفیتهای داخلی کشورمان و همجنین برگزاری بیش از یکصد سخنرانی و دهها نشست و سمینار و کارگاههای تخصصی و حضور مقامات، کارشناسان، متخصصان و استادان دانشگاه از برنامههای اصلی این رویداد مهم بود که محقق شد.
در طول پنج روز برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ که برگزاری بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور محسوب می شود، ده ها محصول فناورانه جدید در حوزههای مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، رونمایی شد.
ارائه آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات، معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهای شرکتهای داخلی، توسعه تجارت الکترونیک، فراهمکردن زمینههای جذب سرمایه خارجی برای شرکتهای دانشبنیان و یا استارتاپهای داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از فناوری و محصولات تجارت الکترونیک در زندگی روزمره، فراهمشدن بستری برای تعاملات و همکاریها برای شرکتهای حوزه تجارت الکترونیک،کامپیوتر،ارتباطات و جذب بازارهای منطقه، اهداف برگزاری این نمایشگاه بود که تقریبا بیشتر این اهداف محقق شد.